Vine- zakelijk gebruik

vineafbb

Ergens ruim de tijd voor nemen? Dat klinkt als iets uit een ver verleden. Zelfs social media dient snel en effectief gecheckt te worden. Maar veel effectiever dan een video van 6 seconden wordt het toch niet!

Wat is Vine?

Een video van zes seconden tonen aan je vrienden, zo simpel is het. Vine is onderdeel van Twitter en bestaat pas sinds 2013. Eerst was de app alleen verkrijgbaar in app store van Apple, maar sinds deze ook verkrijgbaar is in Google Play is het aantal gebruikers en de populariteit flink gestegen. Het doel van Vine is een korte video versturen, hiermee wordt ook meteen een groot voordeel behaald ten opzichten van concurrenten als Instagram. Een video is een veel krachtigere boodschap die meer dan een afbeelding kan worden gevuld met emotie.

Zakelijk gebruik van Vine

Maar toch gebruiken nog heel erg weinig bedrijven de app. Het lijkt de perfecte manier om goedkoop en effectief een boodschap over te brengen naar de klant. Vandaag de dag is merkbeleving enorm belangrijk. Vine maakt het mogelijk om deze merkbeleving over de brengen naar de doelgroep. De filmpjes van 6 seconden sluiten perfect aan bij de huidige afnemers, die niet meer zitten te wachten op productpresentaties van drie kwartier. Hieronder zal ik kort de zes grote voordelen van Vine benoemen.

De grootste voordelen van Vine op een rijtje:

Sterkere boodschap
Video’s worden door de ontvanger prettiger ervaren dan alleen tekst. Simpelweg geschreven stukken plaatsen op een tijdlijn is niet meer van deze tijd. Juist foto’s en video’s plaatsen raakt uw klanten. Door een creatieve Vine te plaatsen, is de kans veel groter dat de boodschap overkomt.

Sfeer toevoegen aan de boodschap
Vine biedt uitstekend de mogelijk om sfeer toe te voegen aan een boodschap. Deze sfeer kan de consument zien en horen. Hierdoor zal hij of zij zich meer betrokken voelen bij uw bedrijf of uw product. . De omgeving waar het filmpje gemaakt wordt en de mensen of producten die te zien zijn worden visueel voor de consument. Er ontstaat sneller een behoefte bij een consument dan wanneer een consument alleen tekst leest.

Uitleg geven
Ingewikkelde zaken kunnen simpel uitgelegd worden. Wanneer een product complex is of veel details bevat kan een video de uitleg versterken. Videomateriaal kan ook helpen bij het gebruiken van een product of dienst. De consument snapt uitleg beter wanneer er videomateriaal aan een tekst wordt toegevoegd.

Laten lachen
Filmpjes zijn zeer geschikt om de consument aan het lachen te maken. Leuke filmpjes kunnen herkenning oproepen bij een consument. Wanneer een consument vrolijk wordt van het product of de organisatie is de kans groot dat het bericht gedeeld wordt. Uiteindelijk zal de consument bij een behoefte eerder aan uw organisatie of product denken. Ook wordt de merkbeleving bij de consument versterkt.

Rondleiding in organisatie
In 6 seconden kan de consument een kijkje in uw organisatie nemen. Deze 6 seconden zijn precies genoeg om iets te laten zien van uw organisatie zonder saai te worden. Het is ook mogelijk om de consument te laten zien hoe een product of dienst tot stand komt. Hoe beter de consument geïnformeerd is over u en uw producten hoe sterker de merkbeleving wordt.

Producten uitlichten
Met Vine kunt u in 6 seconden uw producten uitlichten. Deze 6 seconden bieden genoeg ruimte om een product te laten zien en in te zoomen op de details. Dit maakt uw boodschap op social media of op uw webshop aantrekkelijker dan alleen foto’s.

Met Vine kunt u de consument nieuwsgierig maken, informeren en laten lachen. Daarom is Vine voor u als ondernemer onmisbaar bij uw zakelijk social media gebruik!

 

 

Bronnen

 

http://www.occhio.nl/blog/vine-twitter-voor-filmpjes/

http://www.frankwatching.com/archive/tag/vine/

http://magic.indivly.com/video-marketing/37-vine-video-marketing-examples/

http://webtrends.about.com/od/Twitter-Web/a/What-Is-Vine.htm

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s