Snapchat- zakelijk gebruik

snapchatafb

 

Facebook was bereid er 3 miljard voor dollar voor te betalen en dagelijks worden er meer dan 400 miljoen foto’s en video’s gedeeld. De app is meer dan hot, hij is simpelweg gloeiend heet te noemen. Dan kunnen we het natuurlijk maar over één ding hebben: Snapchat!

Wat is Snapchat?

Het concept is enorm simpel. Je maakt een gekke foto van jezelf, voegt hier tekst aan toe, stelt de timer in en verstuurt deze naar je vrienden. Je vrienden krijgen vervolgens de foto gedurende het door jouw aantal ingestelde seconden te zien. Dit levert vaak hilarische plaatjes op. Vervolgens reageert een ander met zijn of haar snap en voor je het weet ben je niks ander aan het doen dat snapchatten!

Het geheim van Snapchat lijkt de eenvoud te zijn. Iedereen kan tegenwoordig een foto of een filmpje maken. Bovendien zorgt het beperkt aantal seconden (maximaal 10) dat de foto of filmpje vaak toch heel anders dan dat wat mensen op hun sociale netwerken durven te plaatsen. Zelf gebruik ik de app meerder malen per dag en nu vroeg ik me af of deze geweldige app ook zakelijk te gebruiken is.

Zakelijk gebruik Snapchat

Snapchat is gelanceerd in 2011, maar werd afgelopen jaar pas echt populair. Het aantal gebruikers stijgt explosief, zonder dat er precieze gegevens beschikbaar zijn. Wel werd enkele tijd geleden duidelijk dat er dagelijks meer dan 400 miljoen snaps worden verstuurd! Dit betekent kan zorgen voor een enorm bereik. Maar hoe kun je de app dan precies inzetten?

Gamification en Snapchat gaan hand in hand. De app zelf kan je als spel zien, maar door bijvoorbeeld iedere 50ste bezoeker gelimiteerde content te tonen via Snapchat kan eenvoudig een groot bereik gecreëerd worden. Of je gooit een prijsvraag online waarbij via de hints via Snapchat bij de gebruiker terecht komen.

De app kan natuurlijk ook gebruikt worden om de nieuwste producten of ontwikkelingen binnen het bedrijf als eerste te tonen. Zo stuurde Honda via Snapchat teasers van haar nieuwste auto, dit zorgde automatisch voor enorm veel online traffic. Ook Tacobell gebruikt regelmatig snapchat om nieuwe gerechten op het menu te tonen aan de gebruikers.

Conclusie

Snapchat kan dus zeer goed werken voor uw bedrijf. Er dient eerst wel een uitgebreid netwerk gecreëerd te worden. Daarna komt het vooral neer op zeer creatief de juiste snaps de wereld in te sturen!

http://expandedramblings.com/index.php/snapchat-statistics/#.Uz6ezVfyInQ

http://www.ttmcommunicatie.nl/nieuws/wat-is-snapchat-en-hoe-werkt-het/

http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/30405

http://www.occhio.nl/blog/snapchat-voor-zakelijk-gebruik/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s